Peter har sikret Softværkets gode service gennem 20 år
Peter har sikret Softværkets gode service gennem 20 år
Konsulent- og supportchef Peter A. Carstensen har netop fejret sit 20-års jubilæum i Softværket. Han har ansvaret for at sikre den gode service til kunderne – og det er netop det ansvar, som gør, at han stadig glæder sig til at komme på arbejde.
- Jeg er sat i verden for at sikre, at vores kunder kommer i mål. Det giver mig en enorm tilfredsstillelse at lykkes med. Jeg trives i det ansvar, jeg har – og jeg går op i at leve op til det.
Sådan beskriver vores konsulent- og supportchef Peter A. Carstensen årsagen til, at han har været en del af Softværket i 20 år. Først som supporter og konsulent i 9 år, og senere som leder for afdelingen igennem de seneste 11.
Som supporter har hans fokusord altid været ’service’, fortæller han. Som leder har han stor fokus på sine folk og på, at de har det godt.
Kunderne og kollegaerne er det vigtigste
De fleste af Softværkets kunder kender nok Peters stemme. For selvom han ikke officielt har været en del af den daglige kundesupport siden han blev afdelingsleder, er han alligevel ofte at finde på telefonen. Især når der skal laves årskørsler i januar.
Det betyder meget for Peter, at han stadig har den tætte kontakt med kunderne. Sammen med hans medarbejdere er de grunden til, at han glæder sig til at komme på arbejde:
- Det er samværet med mine kollegaer og et ønske om at yde en god service for vores dejlige, glade kunder, der motiverer mig. En lille frisk bemærkning eller en god snak kan redde kundernes dag, siger han og fortsætter:
- Vi har et familiært forhold til vores kunder. Vi kender dem, vi snakker med – og når vi møder dem på årsmødet, genkender vi dem ikke på ansigtet, men på stemmen.
Skulle have været sportsjournalist
Det var egentlig slet ikke planen, at Peter skulle arbejde med kundesupport. Faktisk ville han have været sportsjournalist – men da man skulle være 23 år for at blive optaget på journalisthøjskolen, fandt han på noget andet at lave i mellemtiden.
Det ’noget’ blev en uddannelse som regnskabsassistent og senere en civiløkonom, fordi det egentlig viste sig at være meget spændende.
Ansøgningen til Softværket – dengang DFF|EDB – blev sendt underfrankeret, så direktøren måtte betale for at modtage den. I den stod der blandt andet, at Peter ikke var særlig IT-kyndig.
Softværket har bevaret samme ånd og kultur
I dag er Peter heldigvis kommet efter det med IT-kundskaberne. Og han er lige så glad for sit arbejde, som da han startede.
- Det er kulturen i Softværket og de afvekslende arbejdsopgaver, som gør det til en god arbejdsplads. Vi har det godt sammen, og der er et godt samarbejde på tværs af afdelingerne fortæller han og tilføjer:
- Selvom vi er en anden og større virksomhed end vi var, da jeg startede for 20 år siden, har vi formået at bevare den ånd og kultur, vi havde dengang.